tisdag, december 18, 2007

Berget har fått en egen bilskolelärare.

Gratulerar Terje till billärarexamen.
Med anledning av högtidsdagen har Berget upplåtit en tillfällig reklamplats på sidans övre högra hörn.
Sitat från Terjes blogginlägg på Livet i Vestby http://vestby.blogspot.com/2007/12/skoleslutt.html : "Dvs. at den 19. des kan jeg i praksis begynne å jobbe som trafikklærer i Sverige. I Norge må jeg dessverre vente en måned ca før jeg kan begynne å jobbe, da Norske myndigheter liker å vise hvem som bestemmer.
Den 19. des kommer følgende til å skje:- Jeg søker Statens vegvesen om Norsk godkjenning- Denne får jeg avslag på, med tilbud om å anke- Jeg anker avslaget, og sender dette inn på nytt-
Nå får jeg nytt avslag, MEN et tilbud om en midlertidig Norsk godkjenning, og en prøvetid på 12 måneder.- Når jeg godtar denne, kan jeg begynne å jobbe i Norge.Enkelt? Kunne de ikke bare gjort alt på en gang, så hadde man sluppet den kjipe prosessen med søknader og avslag...Regner med å være i full jobb i Norge f.o.m. februar 2008.