lördag, januari 19, 2008

MMMMMMM va gott


Ett litet recept på dagens smalmat tänkte jag bjuda på nu.Jag tycker det är en fantastisk mat rätt för oss lätt överviktiga som inte ballar ur för en godare middag(ska själv ha detta på mitt köksbord i em).Nåväl (konstpaus) då åker vi : 1,5 kg fläskfile läggs i en marinad på förmiddan bestående av 4 dl olja av valfri sort helst inte motor,en msk cayennepeppar,salt,en halv vitlök.När det börjar mörkna ute bryn köttet lägg i gryta +två buljongtärningar+4dl grädde av bättre sort,låt puttra i 40 min.Till detta har vi pommes och bea(närmaste recept i en kokbok nära dej)snåla inte med smöret jag brukar ha 150 gram minst.Toppa sedan detta med levande ljus linneservetter å trevligt sällskap tex fam,och HOF.Avsluta med 6-7 burkar HOF sjunk ner i TVsoffan å inse att du mår gigantiskt bra.Smaklig spis :o)