måndag, januari 14, 2008

Vanlig måndag igen

Idag ska jag försöka mig på att sy en gardinkappa till köksfönstret. Jag hade det väldigt bra när jag bodde i Brunflo för då behövde jag bara gå till Berith med mina gardintyger och hon sydde som jag ville. Här i Tallstugan är det två fönster i köket så nu måste jag komplettera. Hade tur att det fanns tyg kvar till kappan jag ska sy, så det blir lika i fönstren.
Benke kom på en blixtvisit och fikade med mig. Annars är det tomt här på Berget - bara jag och pappa hemma. Ska inte jobba förrän på fredag och på söndag ska jag åka till Örebro och vara mormor en vecka. Mia håller i en kurs på jobbet och då ska jag sköta marktjänsten till mina pojkar Linus o Rasmus. Och jag gör ju det så gärna. Får vara tacksam så länge de vill ha besök av mormor.
Nu ska jag gå ner och hämta ÖP för nu har posten kommit.