tisdag, februari 26, 2008

Bäst att blogga lite då

Här kommer vårliga hälsningar även från Stäket. Knopp på äppelträden och syrenerna. Igår var det 14 gr varmt i solen. Härligt tycker jag.
Idag ska fibro tanterna komma till mig kl 13 och fika samt titta på fina vårkläderna förstås. Anton och Karin har lånat min bil, de var i Norrköping och hälsa på Karins släkt och vänner i söndags. Därför skulle jag köpa fikabröd igår när jag hade Kjellas bil, men det glömde jag förstås.
Fick ett recept av min syrra på Mammas goda chokladkaka som jag fick göra i stället. Hon säger att den blir väldigt saftig och god. Man vispar 3 ägg och 3 dl socker. Sedan i med 3 msk kakao
3 msk vaniljsocker, 200 gr smällt smör varmt och 1 och en kvart dl kall mjölt. Blanda detta. Sedan 4,5 dl vetemjöl bl med 3 tsk bakpulver. I med det i smeten och när den är färdig blandar man i 1,2 dl kokande vatten. Dela upp på två formar in i ugnen 175 gr i ca 50 min. Klart och gott.
Annabritt nu när du blir en glad pensionär kanske du ska sälja GreenHouse kläderna upe i Bringis. Du har många vänner o bekanta och grannar och jag kan ge dig en hög från Orrviken bl a. Du kan hålla till med visningar i bygdegården och det är mycket bättre villkor nu. Ska jag skicka en mapp till dig kan du funder en stund?
Efter mötet idag ska jag åka in till mitt älskade barnbarn en stund samt hämta bilen. Denim Demon ska ikväll bli intervjuade av tidningen Samefolket. Det sprider sig!!!
Ha de bra och på återhörande
kramar från a Ami