tisdag, mars 04, 2008

God morgon alla!

Jag inser nu efter att ha läst din blogg Malin att jag inte skulle klara av en enda morgon med alla bestyr som ni unga mammor har det på dagarna. Jag har fullt upp med mig själv bara innan jag ska till jobbet. Måste ju sätta på mig ansiktet så jag ser någorlunda fräsch ut. Fika och äta frukost, bädda sängen m m. Beundrar er unga mammor som tar hand om barnen och skjutsar/hämtar dem hit o dit, sköter hästar och pluggar, lagar mat o hinner umgås med kompisar och jag vet inte allt. Blir alldeles matt ibland när jag läser bloggen.
Idag ska jag jobba också. Mitt jobb har ju flyttat till I 5-området och det var första dagen där igår. Det var fullkomligt KAOS vill jag säga. På morgonen funkade inga datorer och alla sprang runt och stressade. Var fanns det o det. Det är himla frustrerande eftersom vi mitt uppe i allt också har kunder att ta hand om och då är beroende av att allt är OK. Till råga på allt skulle jag varit ensam också på em. Men så finns tack och lov Märta, en kollega i min ålder som ställer upp i vått och torrt fast hon jobbat fr kl 7 på morgonen och vi slutade kl 18.30. Hon är värd dagens ros!
Nej nu måste jag sluta och försöka få på mig arbetsuniformen.