torsdag, april 03, 2008

Klubbkort

Ett blått dis ligger över havet idag, men något med färgen säger mig att det kommer att lätta om en timme eller så. Idag har jag en fullspäckad dag framför mig då jag ska köra experiment hela dagen. Om jag har bra flyt så blir jag kanske klar med alla körningar idag, vilket skulle vara skönt. Thomas är hemma med Sebastian idag som har blivit förkyld.


Kul att läsa om hur Anders har det. Det låter som ett fullspäckat program men att det är mest roligt i alla fall. Chattade med Emma igår, hon hade också fullt upp med skolan. Anna-Britts fina berättelse om Olle berörde mig också, det är gott att höra att han har det ganska bra!

Jag har ju en bit att pendla till jobbet, ca 3,2 mil, men det är faktiskt ganska skönt att få lite tid för sig själv och fundera och lyssna på musik. Här om dagen funderade jag på småstads-fenomenet "klubbkort". Jag vet inte om ni har tänkt på det, men för mig som har bott i Göteborg i många år blir det så tydligt när man kommer till Östersund. I de flesta butiker (H&M, konsum, Lindex mm. mm.) så frågar de ALLTID när man står i kassan: "Har du klubbkort?". I början blev jag lite förvånad (eftersom det nästan aldrig hände i Göteborg) och till slut blev det så komiskt så att jag fick anstränga mig för att inte skratta när frågan kom. Nu bor jag i en ännu mindre stad, Strömstad, och jag kan förstå grejen med klubbkort. Om man har ett begränsat antal affärer att handla i, så kommer man samla på sig poäng i hyfsad takt på de affärerna -åtminstone så att det känns som att det lönar sig att släpa runt på extra plastkort. Hittills har jag faktiskt inte skaffat klubbkort MEN jag funderar på att göra det. Jag ska inte säga var.... OK då, jag gör väl det: APOTEKET! Så, då var det sagt. Det känns lite som pensionärs-varning att ha klubbkort på apoteket, men de har ju faktiskt så mycket produkter där nu... Nej, jag vet -det är inte riktigt försvarbart ändå. Hmm, jag tror att jag ska lämna det ämnet nu...

Just som jag trodde har dimman lättat nu och jag har fin utsikt över Tjärnö arkipelagen från mitt kontor.

Ha en bra dag!
Sara.