fredag, oktober 31, 2008

Jag har också blivit skrämd

Det var i början när det här med Halloween var relativt nytt. Det var på landet i Edinge när det plötsligt knackade på dörren en mörk fredagkväll. Jag gick och öppnade och möttes av ett gäng hemska, svarta figurer på hästar. Trodde ett tag att den ena hästen skulle komma in. Hade aldrig hört talas om något liknande. Som tur var hade jag godis hemma som jag mutade dem med. Och det var väl jättebra när jag hör hur tokigt det kan gå. Skulle inte vilja vara i dina kläder Kjella. Du får ladda upp med flera kilo godis nästa gång. Det kanske blir billigare i längden.
Ha en bra Halloweenkväll alla som firar på något sätt. Gunnar är på bygdegården på Halloweenfest. Det är Peter Karlsson som firar sitt 40-årskalas med det temat.
Lisa kommer hem från Norrköping ikväll o Ingegärd kommer hem i morgon. Så nu är vårt hund- o kattvaktsuppdrag slutfört för denna gången. Ingen Doris som fotvärmare i natt alltså.
PS Jag och Kåre har varit på gravarna och tänt ljus hos mamma, Monika, morbror John och faster Lucia o Henning.