måndag, november 17, 2008

Hej Faster!!

Det är min gamla toffel som Doris håller på att göra slut på. Har hon lyckats bli större än den än? För när jag gav henne den i somras, var kaninen nog större. :)

Här i Norrköping är det lite väl mycket att göra nu (även om det inte går att jämföra med Anna). Jag har idag börjat på min nya praktik, en studentled ortopedavdelning. Jag har gått från att sitta stilla och skriva på dator hela dagarna i tre veckors tid, till att gå hela dagen. Jag börjar 06.45 på morgonen och slutar vi 15.30-16.00. Hann inte hälften av det jag skulle idag, tog halva dagen att bara förstå nästan vad jag ska göra. Vi fick en lapp i handen med 6 patientplatser som vi ansvar för!!! Till saken hör att jag aldrig varit på praktik på sjukhus tidigare, och det mycket annorlunda. Bland annat ett helt annat journalsystem än det jag hadde på min förra praktik. som tur är, är det duktiga sjuksköterskestudenter i min grupp som håller ordning och jag har det inte lika hemskt som läkarkandidaten. Jag hoppas det går bättre i morgon, om jag överhuvudtaget kommer upp till kl 5.30. Jag är INTE en morgonmänniska. Men idag har jag varit på clas olsson och köpt timers så det blir ljust i lägenheten tills jag ska kliva upp.

Nej, nu ska jag plocka undan lite, och sen ska det bli lite mer examensarbete. Kram!