lördag, december 06, 2008

Melodikrysset

Nu har vi tänt det andra (en dag tidigare) adventsljuset och har letat upp melodikrysset på nätet. Kåre löser det som finns i tidningen, så får vi se vem som är bäst på det här med melodier.
Ni som bor söderöver har väl sett bakgrundsbilden på bloggen som Gunnar la in i går. Mycket snö är det!
Idag måste jag försöka baka lite till symötet på tisdag nästa vecka. I min roll som byombud för Bringåsen ska jag ragga upp några damer som kan baka. Vetebröd, mjuk kaka och två sorters kakor ska det vara. Jag har lyckats övertala en dam som gör en mjuk kaka och hur jag ska få tag i någon som bakar vetebröd o kakor vet jag inte! Det är inte många äldre damer kvar här i byn. De yngre har ju fullt upp med sitt och prioriterar inte symöten precis. Så jag ser ingen annan utväg än att jag får baka själv. Är ju ingen kakbagerska precis och ni vet hur duktiga damerna på landet är. Jag får försöka ta mig in i "duktiga-att-bakagänget" så gott det går. Förstår inte att jag absolut måste ta på mig att göra en massa saker och i sista minuten också! Eller är det några av bloggläsarna som kan ställa upp med kort varsel???
Hej så länge på er!