torsdag, september 03, 2009

Nu har jag varit på auktion - kvalitetsauktion du Benke

Auktion på Bygdegården. Jag mötte Benke när jag gick ner och han sa att "du kan lika gärna spara dina pengar (jag hade lånat 500:- av Gunnar) det är bara skit". Kan inte påstå att det var skit - äkta mattor, kristallkronor, tavlor, en del möbler, stora speglar med guldram. Men det möblemanget fordrar ett jättestort hus med stora rum, högt i tak minst sagt. Om jag nu hade haft det så hade jag kunnat göra fynd. Vi var 15 st där och det blev ingen budgivning att tala om. Löste en spegel, ett vitt fint skåp m glasväggar och en elefant m unge i porslin (till Mia naturligtvis). Puss o kram Mia, hoppas du mår bra idag!
Nu ska jag lägga mig på soffan och sen ska jag lyssna på Karlavagnen - Stina Wollter styr vagnen i kväll.