söndag, januari 17, 2010

Svängt våra lurviga på Bygdegården

Ja, men det var Kurts Monika som gjorde det mest. Hon är ju en tuff brud som bara slänger sig in bland de dansande från Gammeldansens vänner i Östersund. Jag som aldrig lärt mig bjuda upp - jag är ju väldigt blyg - och inte dansat så mycket gammalt på säkert 20 år, skulle aldrig ha vågat göra det. Monika blev inbjuden till gdv-danserna i Östersund på tisdagskvällarna. Varför är jag så feg för? Nåja, min käre gamle klasskompis Staffan bjöd upp mig till en schottis, men oj vad jag blev yr i huvudet! Tänkte "hjälp var är jag någonstans"? Det gick bra i alla fall.
Ja sånt är livet - först gudstjänst i Lits kyrka och på det, dans i Bygdegården. Om 14 dagar är det dans igen och arrangörerna vill gärna se att det kommer flera ungdomar. Som kan hålla liv i gammaldansen. Medelåldern idag låg nog på 60+, Monika var nog yngst i gänget.
Nej, nu ska jag läsa kvällstidningen medan Kåre fixar med disken och brygger kaffe.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar