onsdag, maj 04, 2011

Påväg upp till Jämtland igen!

Om 2 timmar kliver jag på tåget till Ösd och kommer fram imorgon 05.57. Det var bara 10 dagar sedan vi åkte därifrån efter en härlig Påsk och bara 1 månad till nästa planerade besök -men Arons plötsliga och tidiga ankomst fick mig att genast boka biljetter för att åka upp en gång emellan. Jag längtar!!!

Sitter i Gbg nu och har jobbat på vetenskapsfestivalen här i 2 dagar. Jag och en kollega har hållit workshops för skolungdomar på temat artbildning och evolution. Här är det full vår -alla träd har slagit ut, körsbärsträden blommar och det är fantastiskt fint som bara Göteborg kan vara på våren! Vi får ser vad som hänt i Jämtland på 10 dagar. Vädret ser iallafall ganska lovande ut inför helgen. Åker hem igen på söndag kväll så jag får 4 dagar med mina fina syskonbarn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar