torsdag, oktober 04, 2007

Snart är det tentor...

Just när jag pluggar som bäst är det som lättast att hitta tid att blogga lite på. Denna vecka har jag som bäst suttit på skolan från 08-19, plus att jag kvällstid försöker hinna med ännu mer hemma. Att det är heltidsstudier känns uppenbart. Denna vecka och nästa är det reglerteknik som beslagtar mycket tid.

Imorgon ska en inlämningsuppgift redovisas och nästa onsdag en labbrapport. Kvällstid skrivs sammanfattningar av de åtta föreläsningar som varit i kursen Programvaruutveckling. Utöver det har jag lektioner och föreläsningar i kursen Matematisk statistik.

Och inte blir det lugnare, eller det beror på hur man gör det. Men om två veckor är det tentor och tentaplugg för hela slanten.

Just som jag är som mest insyltat i dessa kurser ska jag dessutom välja vilka kurser jag ska läsa efter jul. Just nu lutar det mot kurserna
Grundläggande entreprenörskap och idékvalificering
och
Datamodeller för kognitiva processer.

Dessutom är jag nu med i arbetsgruppen som skall anordna MTD2008 eller medieteknik dagarna som är två temadagar med föreläsningar och en sittning som vi planerar att genomföra i början av april. Så just nu skulle det inte göra något om jag hittade sponsorer eller intressanta föreläsare.

Nu är det dags för en 'nattmacka' sedan ska jag göra ett ryck och plugga lite.