lördag, december 29, 2007

Vem hjälper till att dra

upp bärgningbilen när den kört i diket. Funderar på det idag. Vi hade varit i stan o handlat. Jag köpte varma tofflor för det är lite kallt på golvet här ibland. Så var jag in på Hamngatan 12, en affär som har massor med fina saker. Hade väl i ett svagt ögonblick bestämt mig för att inte köpa några flera ljuslyktor t ex. Och det med tanke på alla saker vi hade i flytten. Nåväl det förträngde jag när jag fick syn på en jättefin, rund ljuslampa med pärlor. Gick först därifrån men ångrade mig så jag vände o köpte den. Kommer att passa bra här i vardagsrummet. Men det var ju egentligen inte det jag skulle skriva om. Jag skulle ju berätta om bärgningsbilen som låg i diket på den smala vägen mellan Berget o bygdegården när vi kom hem. Den skulle hjälpa sopbilen som inte kom uppför backen p g a att det snöat på isen o gjort vägen såphal. Och detta drama utspelade sig mitt framför våra ögon. Hur skulle detta sluta? Sopbilen hade dock både spade o sand så efter stund kunde den komma upp. Bärgningsbilen tog sig också upp efter många om och men. Men vem skulle ha hjälpt bärgningsbilen om den inte kommit upp???
Det händer spännande saker i Bringis oxå.