tisdag, januari 22, 2008

2 av 2 tentor godkända!!!!!

är en mycket lättad människa, då jag fått svar på mina tentor som jag skrev strax efter nyår, BÅDA GODKÄNDA!!! Det är såååå skönt att slippa ha omtenta hängade över en. Även om jag inte alltid tror det själv, så verkar det som jag ska bli arbetsterapeut i alla fall. :o)
Igår började den nya terminen med en tvåveckorskurs i sexologi. Låter kanske spännande, men har ingen aning om vad jag ska göra. PBL (problembaserat lärande) är en väldigt konstig pedagogik, idag satt jag 40 min och skrev, fast jag fortfarande inte vet vad eller hur det ville att jag skulle skriva. Tills på fredag ska jag i alla fall lära mig något om ungas sexualliv och vad i det som är hälsosamt och inte. Hoppas på lite bra och inspirerande föreläsningar i alla fall.
Var lite irriterad över skolan när jag kom hem, men när jag såg att den stora tentan också blivit godkänd blev humöret på topp!!! Ska fira med att ta mig iväg på årets första friskis-pass i Sverige. Min syster tog med mig på ett i Norge när jag var där, men jag är ändå lite nervös för att jag ska ramla ihop i en flämtande hög. Ska tänka på att jag nu har tagit alla poäng som hittills varit i min utbildning, ibland är det kul att vara student!! :o)

Kram!!