torsdag, januari 31, 2008

Åh vilken underbar morgon...

... åh vilken underbar dag! Ja så är det. Solen lyser med sin fulla närvaro och det glittrar i snön.
Ca 5 gr kallt. Och idag ska jag jobba. Tar bussen kl 11.15.
Igår kväll var jag o Ingegerd till sockenstugan på meditationsmässa. Det var lugnt o stilla med rofylld musik i bakgrunden. Så fick vi fika med hembakat bröd. Vi kände oss väldigt avslappnade när vi åkte hem.
Konstigt - det är samma människor som är med vare sig det är högmässa, skyttefest, smyckesparty, klädförsäljning osv.
Visst är det väl fantastiskt det här med datan och att man kan blogga och berätta om sina vardagsbestyr t ex! Hur man mår, vilken mat man har ätit osv. Lätt att nå omvärlden. Och skicka bilder, om man nu har en digitalkamera. Tycker det är hur roligt som helst med de gamla fotografierna som Gunnar scannat in. Rätt vad det är så finns morbror Gunnar, morbror John, Anna-Lisa (morbror Gunnars fru), ajjan o ahkkan m fl, vi själva i yngre dagar, där på skärmen. Helt otroligt och vi får ha våra minnen!
Kommer ihåg när datan gjorde sitt intrång på jobbet. Jag var så förbannad för hur skulle jag kunna lära mig den. Det fungerade utmärkt med penna och papper. Den stod där bara plötsligt en dag när jag kom. Och det tog minst en vecka innan jag började undra över hur jag skulle använda den. Det fanns nämligen ingen manual att uppbringa! Arbetskamraterna tyckte att det var roligt och någon föreslog att jag skulle skriva en artikel i vår personaltidning om hur jag upplevde det här med den nya tekniken. Insåg senare när jag blivit vän med datan att det var ett utmärkt hjälpmedel.
Nej nu måste jag skynda mig, plikten kallar än en gång