fredag, februari 29, 2008

Jesper

Tro det eller ej men nu ligger Jesper här, ihopkurad som en boll och sover bredvid mig i soffan, i köket, i Tallstugan. Nyss har han snackat o spunnit som sjutton. Jag tror ju att han inte gillar mig så värst - men han kanske gör det?
Husbondsfolket har åkt iväg till Trondheim för att lämna Lisa vid flygplatsen. Hon ska hälsa på Anna´s familj nu när hon har sportlov. Det kommer säkert att bli en händelserik vecka för henne. De verkar vara väldigt aktiva alla i familjen.
Jag funderar på att åka in till stan. På måndag ska jag jobba på ett nytt ställe i I5:sområdet - företagscentret flyttar dit från Prästgatan. Vet inte riktigt var det är så jag skulle behöva kolla det. Och hur jag tar mig dit kommunalt. Har fått jobb där veckan efter påsk också -och nu börjar nog nedtrappningen inför pensionen märkas mera. Det har jag sagt flera gånger förut också men jag har haft fullt upp med jobb ändå. De vill säkert att jag ska jobba även i sommar. Får se hur jag gör då.
Nä nu måste jag klä på mig - ifall det kommer någon - och äta lite frukost.