onsdag, mars 19, 2008

Nu är jag klar..

... med påskstöket och nu kan jag bara vänta på att Mia ska komma. Hoppas det är bra resväder!! Det ska bli skönt att ha Mia här några dagar och pyssla om henne. Man är ju mamma även om barnen är vuxna.
Benke har nyss varit här och fikat med mig. Det är faktiskt riktigt mysigt när "mina förbaskade småongar" - som jag gnällt på ibland - kommer och hälsar på storasyster. Benke frågade när vi tänkte sätta upp kaklet över diskbänken och då föreslog jag att det kunde han komma och göra om han inte har något annat för sig. Kaklet och det han behöver finns hemma. Han muttrade lite o undrade varför han inte kunde vara tyst.
Upptäckte också att min frys är rena "guldgruvan". Hittade kalvsylta som jag gjorde till i julas. Och då blir Mia glad. Gott med en stut med kalvsylta o rödbetor. Hittade också jordgubbar som jag kan fylla rulltårtan med. Och så fanns det köttsoppa med klimp! Inte ett dugg synd om oss alltså.
Slut för idag, tack för idag!