fredag, april 18, 2008

Fy tusan vad det är dyrt med....

..... glasögon! Förstod att jag skulle behöva nya eftersom jag börjat se sämre. Nu blev det ett par läsglasögon o ett par när jag ska titta på TV etc. 3200:- blev det - ta två och betala för ett.
Det är väl inte mycket att orda om - men man har ju bara ett begränsat antal bågar att välja mellan o eftersom jag inte tål nickel så blev det ännu färre. Ett par svarta m röda skalmar o det andra paret m röda, blev det. Gillar rött som det verkar.
Kåre behövde också byta sina eftersom han inte gjort det på länge. Synen hade blivit sämre.
Han utnyttjade erbjudandet om 500:- rabatt/glas om han köpte bågar för minst 1500:-. Med färgade o antireflex glas gick de lös på 7200:-. Ja 10 400:- gick det hela på! Men man måste ju se!

Till Sara: Tack för dina fina bilder på blommorna! Tänk om det inte fanns blommor - vad grå vår vardag skulle bli.
Skönt också att kunna göra något för sig själv - vi behöver det!

Och Emma: Vad gulligt av dig!

Jäklar - jag har gjort en sockerkaka som höjde sig och blev så fin tills det var 5 min kvar -då sjönk den ihop och det har runnit smet över kanten på formen. Nu luktar det bränt i hela huset också. Försöker även baka en glutenfri - håll tummarna!