fredag, maj 02, 2008

Mamma är lik sin mamma....

.... ja kvinnans lott i livet är densamma! Men först vill jag rapportera att valborgsmässoafton här i Örebro svischade förbi rätt fort. Ralle var ute med sina kompisar - först åt de pizza och sen gick de hem till en kompis. Eftersom både Mia o Linus var borta diskuterade jag o Ralle om kvällen. Han ville vara ute till kl elva o då skulle Mia kunna hämta honom. Ja, tänkte jag han är 14 år och någon gång måste vara den första. Men jag tänkte på allt folk som brukar samlas inne i stan en sådan kväll. Tyvärr många berusade barn o tonåringar. Nu gick det hur bra som helst - det började regna så de var inte värst sugna på att vara ute. Annars tyckte han att han kände sig mogen för att vara ute på stan nu! Och mormor håller med naturligtvis, men.......

Roligt höra att syskonen Olsson trivs bra och har roligt tillsammans. Betyder väldigt mycket!
Ingegärd - hoppas du tog med dig lotterivinsterna - hade inte en tanke på det.

Nu till rubriken. I onsdags städade jag lägenheten så det skulle vara fint när Mia kom hem. Dammsög, torkade golv, handfat o toalett så de bara blänkte tyckte jag. Men ni vet ju det där med synen - om det var den?? Vad gör Mia igår, när jag kommer in på toaletten - hon torkar oxå där jag tyckte att det blänkte! Inget att göra åt - det finns nog i generna (från Mia´s farmor kanske)?

Idag ska Mia o Ralle ut och springa. Vi ska också hämta Ralles nya cykel som han fick i födelsedagspresent men som vi var tvugna att komplettera med stänkskärm, lås, lampa o stag.
Vi fick köpa cykeln av Reidar som fick den i samband med att han köpte en digitalkamera. Cykeln var inte uppackad när vi hämtade den, därför visste vi inte att det saknades grejor. Kan det vara så när man ger bort som rabatt?

Så synd att jag inte var hemma nu i helgen - jag hade kanske fått sitta på bönpallen hos min kompis på Random? Kul också att komma hem när man vet att snön är borta.