måndag, maj 26, 2008

Åter på kära gamla Berget

Nu är ordningen återställd på Berget igen. Alla som varit bortresta har kommit hem. De enda som saknas nu är kattorna Sasske o Eywyn o vi får hoppas att de snart kommer nu när Lisa är hemma. Just nu ligger Jesper här på soffan bredvid mig och sover.
Annars var det som vanligt i Stockholm. Bilköer och åter bilköer! Vi bodde hos Ami o Kjella i Stäket. Vi sov i deras husbil och det gick hur bra som helst. På lördagen åkte jag o Ami till en kollega som säljer Green House-kläder. Där fick vi som var nya säljare lite information och så visades höstens kläder. Vi fick plocka ut 50-60 plagg som vi trodde skulle gå bra att sälja. Och i slutet av augusti kommer höstkollektionen hem till oss. Vad roligt det ska bli. Jag kommer att höra av mig i god tid innan för att boka en visning för alla intresserade.
Igår fick vi träffa lilla Charlie, Karin o Anton. Och jag förstår ju varför farmor o farfar är så malliga! Hon var jättesöt lilla Charlie.
Anton berättade att han o Oskar ska ut på en Norrlandsturné i slutet av juni för att leverera jeans bl a och de skulle även bli intervjuade av en repr för samerna i Tromsö, Norge. Spännande tyckte Anton att det skulle bli. Nu har DD-gänget verkligen "vind i seglen" kan man säga.