tisdag, april 07, 2009

Nu har jag för första gången i år....

....plockat fram min lilla "Pim-Pim"-solstol och suttit på altanen i det vackra vårvintervädret. Strålande sol och nästan alldeles kav lugnt i Jämtland idag. Har nyss pratat med Mia som är i Vemdalen och där var det också finväder. Hon och pojkarna har det bra och på skärtorsdag åker vi dit också.
Annars stämmer det bra det gamla ordspråket "det som göms i snö, kommer upp i tö". Nu har blomkrukorna som jag har på bron och framför altanen kommit fram. Prydnadskålen o Änglatrumpeten är allt annat än prydnader/änglar och jag förstår inte varför jag inte tog in dem i höstas, för jag tänkte på det flera gånger. Det var nog latmasken som var orsaken. Ja, ja krukorna har inte frusit sönder i allafall.
Med det fina vädret kommer också flugorna fram - de älskar att sitta på insidan av fönstren på altanen. Till Kåres förtvivlan - nu måste han putsa fönstren snart. Jag försöker trösta med att "då har du något att pyssla med". Många rutor är det.
Vi hörs en annan gång då - om ni vill.