torsdag, mars 06, 2008

Lite blandat

Oj, oj jag slocknade som ett ljus igår kväll vid 21-tiden. Dötrött efter några intensiva dagar. Det känns att åldern tar ut in rätt hur gärna man än vill hänga med som förut. Nu är det bara två dagar kvar denna veckan men så lovade jag i ett svagt ögonblick att jag ska jobba på mån-tisd nästa vecka. Hur dum kan man va egentligen?
Idag är det lite konstigt väder - på halva Berget lyser solen o på halva snöar det. Utanför fönstret är det en massa djurspår också och på ena tallen sitter en hackspett. Den bryr sig inte ett dugg om den hemsnickrade fågeln som pappa gjort och som sitter uppe på altanen.
Apropå pappa - jag brukar gå in till honom en stund innan jag åker till jobbet. Igår frågade han "ska du iväg och jobba nu och åker du med bussen då"? "Och hur länge jobbar du"? Det är ju inte så ofta han undrar numera men jag tycker att han är ovanligt pigg. Äter bra gör han också. Men han tillbringar många timmar i sängen - hemtjänsten är här sista gången mellan kl 19-19.30 och så är de här vid 9-9.30 på morgonen = 14 tim alltså! Undrar hur många som accepterar det?
Till Ami - Har inte hunnit läsa igenom pappren jag fick av dig ordentligt. Jag får ta tag i det nästa vecka när jag är ledig.
Så undrar á faster hur det är med Anders o Emma - har ni drunknat i alla böcker kanske? Skulle vara roligt med en liten rapport fr Norrköping.