söndag, mars 16, 2008

Nej nu är det lite.......

.....nyhetstorka på bloggen igen och det måste jag göra något åt. Kan berätta att jag nyss ätit frukost och satt då och tittade ut genom köksfönstret och filosoferade. Längs med hela altantaket sitter en markis av snö med fransar av istappar som hänger ner, ja det ser precis så ut. Har funderat på att jag ser så mycket av naturen som jag inte sett förut. Känns nästan som jag gått i en tunnel och inte sett vare sig människor eller det som finns runt om. Jag har nog sett, men inte haft tid att reflektera så mycket. Det gör ju att det känns som det hänt mycket på en dag och att tiden springer iväg.
I fredags var vi hos Gunnar o Ingegerd och åt födelsedagsmiddag. Ingegerds föräldrar var där också. Vi fick älgstek med en jättegod sås helt efter Gunnars eget recept. Lisa hade bakat tårta som hon garnerat så fint med vindruvor, nonstop och annat gott. Ja, mmmmmm.........
Igår kväll var det skyttefest på bygdegården och där serverades exotisk planka men det var jämtländsk plommonspäckad fläskkarré och rostbiff med potatisgratäng också bland olika frukter och ostar med kex. Ca 80 vuxna o barn. Men det var en ganska stillsam tillställning - vi var hemma vid 22-tiden.
Nu ska vi åka in till stan o påskhandla lite. Jag planerar att baka bullar i morgon om lusten infinner sig. Ha de!