fredag, mars 14, 2008

Nu tränger jag....

... mig in bland Gunnas gratulationer. Ursäkta så mycket men jag ska bara förmedla några mys-
faktorer - mest för mig kanske. Mmmmm... det sprakar i kaminen och det blir så varmt o skönt.
I stället för såpa luktar det gott av Ajax rengöringsmedel och inne i badrummet blänker tvättställ o toalett. Det är fredag för mig och det sitter nog i sedan jag var ung. När jag kom hem från skolan - bodde på elevhemmet i stan under veckorna - och försökte röja upp här hemma bland äppelskruttar, apelsinskal, leksaker, blöta kläder, skor och annat tjorv som små och halvstora syskon hade slängt här och där. Bakom soffan var ett populärt kompostställe.
Jag var tvungen att städa för att kunna vistas i huset. Damma mattorna ute i snön på vintern
t ex. Och det var en sån skön känsla och doft när allt var klart. Att det sen var nästan lika rörigt på lördagen igen spelade ingen roll.
Nu har Gunnar varit här och druckit kaffe med mig. Vi delade på ett wienerbröd sedan igår. Det är vad huset förmår i kaffebrödsväg.
Igår kväll hjälpte jag till på bygdegården. Norrskog hade årsmöte och kanske skulle jag se någon penningstark skogsägare där. Tyvärr syns det inte på utsidan förstås och de enda jag kände igen var Anders Hansson, Jan Nilsson, Åke Larsson och Karin o Erik Jonsson, Gunnar Jonsson och Mats o Monika från Brynje. Av 40 st anmälda fanns det 3 damer, resten var karlar i olika åldrar. Det är lite orättvist eller hur? Och jag blev lite full i skratt för det luktade faktiskt lite inpyrd "timmerhuggarkoja" där kläderna hängde.
Nu ska jag läsa ÖP.