måndag, januari 19, 2009

De e dags att bloggen återfår sin glans dagar

Tänkte därför bjuda på en story som jag inte skulle kunna tro händer mej,men det gjorde det!Bilen !Min gamla Merca,79 års mod som alltid går som en klocka slutade gå som en klocka idag!Letar fel men hittar inget.Huve brinner (inte denna vecka ,när som helst men inte nu!).Letar igen,konstaterar med hjälp av en massa pers att startmotorn e boven.Själv ger jag upp å åker in till Ösd(med BUSSEN hujeda mej) å gråter ut hos en polare ,omtänksam som han e så för att lätta min trötta själ dricker vi ett par Hof å en wirre.Efter att jag fått tröst ang mitt bildilemma så åker jag BUSS igen,hemåt.Kommer hem till Valla å ser Mercan nerullad till garaget å undrar genast hur jag ska orka rulla upp den på parkeringen igen ,å hur i h-----e har den tagit sej dit.De e då det fantastiska visar sej, KJELL,( min dotters sambo för er som inte snappat det)har på eget bevåg lagat min bil!Va säger man,ja jag säger i alla fall,Tack Kjell i övrigt saknar jag ord ( jag va tänkt att använda älskar men det kanske blir pinsamt om nån annan skulle läsa:o) )Min trötta själ e mycket pigg igen. Tack Kjell