onsdag, maj 07, 2008

Det var en strålande glad Lisa....

... som kom till oss i Tallstugan och visade ett foto på hundvalpen hon äntligen hittat. Lisa har sedan länge pratat om att hon vill ha en hund och flera gånger hört sig för om vi kan ta hand om den när hon är borta. Ni vet ju om min rädsla för hundar så gissa om jag också blev glad när hon bestämt sig för en liten papillonflicka. Jag fick också lova att bli lite mera modig och inte vara rädd när jag ska ut på hundpromenad och absolut inte ta upp den lilla i famnen om jag möter en stor, stygg best. Men det är inga problem, har ju haft en liten hund själv och jag behöver inte gå vägen förbi MC-klubben.
Undrar över hur katten Jesper reagerar när han får lite konkurrens - om än av en tjej? Han är lite herre på täppan här i Tallstugan. Vi får ägna oss lite extra åt honom då. Så det ordnar sig nog.

Jag är också jätteglad för mina nya glasögon. Helt plötsligt har en ny värld öppnat sig och jag kan se texten på TV-rutan! Och att jag också fått en ny liten gubbe, även han med snygga glasögon.

Nu måste jag ringa till biståndshandläggaren för hemtjänst. Tycker det skulle vara bra om pappa fick en rullstol för utomhusbruk. Då skulle vi lättare kunna gå ut med honom. Hoppas det går att ordna.