torsdag, september 11, 2008

Rapport från Bergets södra dalgång

Hej Hej!!!
Har inte kunnat blogga på ett tag för mitt tangentbord funkade inte. Kunde inte skriva en del bokstäver. Nu är det utbytt och rapporten från södra dalgången kommer här.
Fick faktiskt 2 hela semesterveckor i augusti då jag for till Skåne och hjälpte de nya 08-orna att flytta. Radhuset i Brunna hade kunnat vara renare. Jag fick skura ur kylskåpet så vi kunde sätta in maten. Väl hemkommen så började skolan. Så nu läser jag till undersköterska. Undrar om man kan göra under när man är klar. Samtidigt ska jag slutföra arkivgallringenpå Frösö LVM-hem , kartongläggning av akterna som ska skickas till Riksarkivet och så göra timmar på hemtjänsten. Jag måste ju få ihop mitt levebröd, Dessutom ska mat lagas, kläder tvättas och läxor läsas. Det är mycket nu. I morgon fredag åker jag till Stockholm för att vara tillsammans med Simon. Det blir en välbehövlig avkoppling. Åker tåg på fre fm och hem sön em.
Jag hoppas att det är OK att vi sover hos er Ami och Kjell-Åke? Annars så häder det inte så mycket här. Det har regnat en period men nu har solen lyst i ca en vecka. I helgen var jag till Berget och plockade 10 liter svarta vinbär. De är nu kokade till saft (enkelt när man har en saftmaja). Pappa satt ute med mig till hemtjänsten kom och det var fikadags.
Vill även passa på att tacka mina två "små" bröder för hjälpen jag fick med min skrivbordsskiva. Ni är underbara. Utan er så skulle jag inte fått den fina arbetsplats jag nu har.
Idag kokar jag bruna bönor. Blötlade dem igår kväll. Så det blir nykokade bruna bönor och fläsk till middag idag. Jag ska även tvätta kläder så jag har rena trosor när jag åker bort.
Ha det bra alla och må så gott.