torsdag, september 11, 2008

Trevliga och positiva klädkunder

Nu har klädsäljandet kommit igång. Hade bl a besök av två mycket trevliga o glada damer från byn i går kväll. Jag hade lagt en katalog i deras postlåda, de bläddrade i den och upptäckte "åh, vilka snygga kläder, vi måste beställa". De trodde inte att jag hade kläderna hemma så de kunde prova och se dem i verkligheten. Så de blev glatt överraskade för det också. En av damerna (den yngre) hade sett ut några plagg i katalogen som hon ville ha och jag råkade ha hennes storlek hemma så hon köpte dom. Beställde också flera som hon tyckte var snygga. Den andra damen - i min ålder -hittade också kläder. Hon provade några som hon inte tänkt sig köpa annars, men hon var så snygg i dem. Beställde också flera. Köpte även en snygg herrtröja till mannen i huset. Slutrepliken från båda blev "Kul att vi kan handla snygga kläder här i byn och vi återkommer gärna".
Ja, och min egen slutreplik till andra läsare/kunder blir: "Kom och handla för tusan. Det är så lite som behövs för att förgylla den grå vardagen. Ni kommer inte att ångra er".
Hälsar jag i Boutique Tallstugan