söndag, oktober 19, 2008

En icke akademiker.....

... kan stava till o m v ä x l i n g också. Jag är väldigt bra på det här med att stava. Bra betyg i svenska alltså!
Nu har vi kommit hem efter en snabbvisit hos K-Å o Ami i Stäket och visning i Stockholm av de nya vår- o sommarkläderna som jag var väldigt spänd på. Det är alltid mysigt att komma hem till K-Å o Ami. Bli ompysslad med god mat och trevlig samvaro. Kjella höll lite show medan han lagade till en god äppelpaj kl halv tio på kvällen. Vi skrattade gott. Tyvärr kan jag inte återge men ni som vet hur han kan vara ibland förstår nog vad jag menar.
Inte tyckte jag att de kommande kläderna var speciellt snygga. Något enstaka plagg ev. Väldigt svårt att veta vad jag ska köpa in. Får be någon annan titta också. Annars blev jag lite sur på Green House i fredags - det tar nämligen 6-7 dgr innan jag får beställda kläderna till mig. Jag har tre veckors retur- o fakturabet.rätt. Men då har det alltså redan gått en vecka innan jag får dem och jag har alltså bara två veckor på mig att sälja, leverera o få bet. När jag påpekade detta för GH i Danmark fick jag beskedet att konceptet är sådant, jag bor för långt bort och jag måste acceptera att det är så. I rena rama ilskan skickade jag tillbaka en massa av vinterkläderna - jag hade inte hunnit annars p g a att vi varit borta i helgen. Annars hade jag fått betala kläderna själv om jag inte hunnit sälja dem. Nu har det ordnat sig i alla fall sedan Ami pratat med den ansvariga i Danmark. Det är inte lätt att bo på vischan och att inte förstå danska heller. Och ni är fortfarande välkomna hit att titta på kläderna och handla förstås. Det finns mycket snyggt!
Nej nu blev jag så trött - vi hörs en annan dag - för i morgon är det.