tisdag, januari 01, 2008

Då och nu

Nu är den förbaskade julen slut och det nya året är infirat. Nyårsdagen är skön tycker jag - med nyårskonsert från Wien bl a. Jag skriver den förbaskade julen därför att jag vet att den är förknippad med så sorgsna -men tack o lov också glada - minnen för oss syskon på Berget. Vi kan förstå att det känns så, men det är framåt vi måste blicka. Annars står vi bara där och kommer ingen vart. Vi sitter alla på en guldskatt - våra älskade barn o barnbarn - det är för deras skull vi måste leva i nuet och som tar oss vidare. Jag säger bara "VI HAR FÅTT VÄRDEFULLA GÅVOR ATT FÖRVALTA PÅ BÄSTA SÄTT"!
Sedan blev jag så himla glad när jag såg korten från förr i tiden som Gunnar lagt in som ett bildspel i bloggen. Där finns inget som är ledsamt på något vis. De flesta ser glada ut och det känns som de bortgångna har vaknat till liv igen o för en stund finns här bland oss. Minnen som jag inte glömmer och som gett mig livet på både gott och ont.
Hälsningar o kramar till alla mina nära o kära