måndag, mars 31, 2008

Tallstugan på Berget

Tänk att jag bott här i 4 mån nu! Och redan kommit in i by-gemen-skapen. Jag grundar mitt påstående på att jag redan blivit invald i Kyrkås Hembygds- o i Bygdegårdsförening, som byombud i båda. Och jag tror ju inte det betyder så mycket att Gunnar sitter i valberedningen! Eller, vad tror ni? Ni vet ju att jag sedan tidigare är med i damklubben också. Behöver nog inte bli sysslolös på ålderns höst. I sysslan som byombud i Hembygdsföreningen ingår bl a att: besöka byborna och samla in årsavgiften. Och jag kan ju föreställa mig att det inte tar bara en kväll. Det blir säkert en hel del surrande och kaffepimplande också. Ett bra sätt att lära känna byborna. Det är många nya ansikten har jag upptäckt. Jag ska också ragga folk till serveringen i rustmästargården i sommar. Och jag vet redan vem jag ska fråga - Berit och Kenth är säkra kort tycker jag.
Dagens middagsförslag kommer här: Fläsklägg med rotmos och pepparrotssås. Det luktar så gott. Men jag upptäcker att det blev himla mycket fläsk den här veckan. Kan ju alltid skära bort den feta om man vill.