lördag, april 26, 2008


Hej Allesammans!


Här har det varit rena rama sommarvärmen idag. Vi har haft en vår/sommarstädning av vår bakgård så nu är det bara att plantera en massa nya fina blommor i krukorna kvar. Som ni ser så kan vi snart äta rabarberpaj om denna värme håler i sig! Kanske till nästa helg! =)

Imorgon skall vi på födelsedagskalas hos Simons tremänning. Värmen ligger kvar så jag tror att det blir lite grillning... å det är ju gott!

Idag har det även blivit lite bakand. Har gjort bullar och en sockerkaka med en god topping på. Känner mig verkligen som värsta hemma-frun vilket ej händer allt för ofta...


Nu tror jag att det är dags att gå å lägga mig så att jag orkar med allt som skall göras imorn. Innan kalaset så skall vi ta och rensa i förrådet. Ser fram emot det si så där lixom..

Och om nu Gunnar eller Kåre som ändå e här nere i Skåne-land har tid att släppa hammaren en stund så e ni väldigt välkomna hit på en bit nybakat i veckan!


Ta nu hand om er så ses/höres vi snart! Kram från riviäran