onsdag, april 02, 2008

Jag jobbar på

Hallå alla!

Har varit nere i Norrköping nästan en vecka nu. Det har hänt jätte mycket. I lördags hade vi som ska planera motaagningen av de nya studenterna, en teambuilding-helg vi var ute på en gård utanför Norrköping och skrev gyckel (sånger) och gruppkontrakt. På söndagen åkte vi tillbaka till stan ganska tidigt eftersom jag skulle spela in film med MTD-gruppen. Filmen ska visas på sittningen vi har den 10e. Norrköping var då smockat med djurgårdare. När jag kom till filminspelningen gjorde vi mina scener på några minuter. Detta eftersom en annan kille som också skulle vara med på dessa skulle iväg och titta på fotbollen. Efter filmandet åt vi pizza tillsammans och det var jätte gott.

Sedan på söndagkväll fortsatte vi (vi hade suttit någon timme på lördagen också) att förbereda vår muntlliga presentation som vi skulle ha nästföljande dag.

Glömde att jag på fredagen målade på ett lakan och spelade Risk för första gången.

På måndag gick vi upp tidigt för att träna på vårat framförande. När vi sedan genomfört våran presentation fick vi jättebra respons från den svenskalärare som var där. Det var roligt att vi fick beröm. För att fira att vi var helt klara med projektarbetet gick vi på stan och köpte en glass. Senare på kvällen var det ett möte.

På tisdagen drog AI-kursen igång, idag började Ljudtekniken. Men det märks knappt då den mesta energi går åt till att fixa inför Medieteknikdagarna nu 9-10 nästa vecka. Tråkigt nog har jag draigt på mig en förkylning som jag hoppas nått sin topp idag.

Framöver är det ännu mer som ska göras. Men det borde bli ganska lungt efter nästa vecka.