torsdag, december 18, 2008

plugg plugg plugg


Så här kan det se ut när jag och Maria sitter på skolan i Linköping och skriver på vårat lilla examensarbete som aldrig vill bli klart. Men idag har vi suttit hemma hos Maria och skrivit, vilket vi ska göra i morgon också så jag blir kvar här över natten.
Idag har det för första gången på länge varit sol och blå himel, så vi tog oss en promenad mitt på dagen. Fåglarna kvittrade och gräset är grönt, riktig julstämning med andra ord!! Jag och Maria kom fram till att vårat svar när folk önskar God Jul, är " Va?". Dessutom hann vi fråga varandra tre gånger på en halvtimme i morse vad var för dag idag, vi får nog ställa larmet på mobilen så vi inte missar när julafton är.
Vi har försökt bota denna totala brist på julkänsla, med att äta risgrynsgröt till kvällsmat (Maria är skåning, så lunch är middag och middag är kvällsmat). Jag ska försöka varva pluggandet med att försöka skapa lite julstämning, så jag inte känner mig helt förvirrad på julfton.

Många julkramar från Emma!!!