söndag, december 07, 2008

Benke

Och jag/vi blir så glada när jag/vi kan roa folk med så lite! Gratis är det också! Du har alltså en himla förmån när du läser bloggen så det så.
Visst är väl Doris söt när hon är ute och springer i snön? Och lite rädd för de andra hundarna. Men det kan väl vara bra också i vissa lägen. Jag vet ju hur det känns.
Tror ni att jag bakade igår??!! Nej, vi åkte till stan och handlade ingredienser och jag kände mig alldeles slut efter det. Är förkyld och allmänt risig. Men jag får trösta mig med att det var länge sen jag var sjuk senast.
Om jag ska beskriva hur det ser ut på Berget idag så blir det: vit snödimma och -16 gr. Vad skönt, då kan jag med gott samvete vara inne, tända lite ljus och mysa. Ska bjuda pappa på lutfisk också. Det ska bli gott!
Ha en trevlig söndag alla - och undvik julstressen! Det blir jul i alla fall och den varar ju bara från Kalle Anka till några futtiga timmar.