onsdag, februari 24, 2010

Hallo!!

Fy vad kallt ni har det där uppe och fy vad mcket snö ni har där nere. Här har vi inte för kallt och inte allt för mycket snö, vi hinneri vart fall få undan den innan det kommer ny.

Själv försöker jag komma in i det nya landet vilket går båda upp och ner. Två steg fram och ett tillbaka, men i det hela så är det bra. Mina vindrutetorkare är nu lagade, lämnade in den på mekonomen igår och förberdde mig på en jobbig nota när jag skulle hämnta ut den. Tur att jag är lond och tjej ibland, då kan man komma undan med att man inte kollade säkringarna INNAN jag lämnade in den. Men är glad i alla fall, för notan landade på bara 100kr!! Och för det priset fick jag fungerande vindrtetorkare, slapp ta reda på var propparna sitter på min bil och vad som skulle varit rätt säkring. Ja jag vet att jag borde ha gjort det med en gång, kanske gör det nästa gång... ;o) BEHÖVER MIN KURT!!!!! (men Kurt, observera att jag inte tvingade dig att köra hela vägen till Vestby för att byta en säkring, klarade det "själv" :o) )

Jag väntar fortfarande på mitt norksa visa-kort, min ansökan har som inte kommit iväg av någon anledning så banken skulle prova att skicka den igen. Det positiva är att det är en supertrevlig tjej som jobbar på banken. Sen gör det inte jättemycket, för eftersom jag inte har fått mitt skattekort än, så drogs det 50% skatt på min lön, så jag har ändå inte så mycket pengar att göra av med. :o)

NU till mitt stora problem som jag behöver lite hjälp från er alla att tänka på: Jag ska träffa och skriva på kontraktet på lägenheten som ligger nära Anna och Terje i morgonkväll, men igår hittade jag en annan som är större, ligger i samma område som jobbet och kostar lika mycket. Hur gör man då? Den andra lägenheten har ett bättre kök, vilket är det som jag tycker känns väldigt tråkigt med den första. Dessutom har den inflyttning den 1mars, vilket också är bättre. Det som är dåligt är att det är en massa andra som också har ringt på den så jag vet inte om jag får den, och jag har ju redan fått den första, även om det är inflyttning 1 april. Suck!!! hur gör man?? Kan jag bli "sjuk" i morgon och köpa mig tid över helgen? Eller ska man vara ärlig och säga att man vill ha någon dag extra, eller bara ha is i magen? Eller erbjuda sig att betala s dom kan sätta ut en ny annons? Hjälp!!


Kramar Emma!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar